Sunnere mat for en sunnere kropp!

Hei! Jeg har akkurat lagt om til lavkarbo(igjen), og tenkte jeg skulle starte å skrive litt om min reise til en sunnere og sterkere kropp. Mine erfaringer tidligere med lavkarbo, er at kroppen min fungerer mye bedre og spiller mer på lag når jeg ikke spiser raske karbohydrater. På denne bloggen kommer jeg til å dele mine erfaringer, mine utfordringer, oppskrifter på sunn og god mat, og målet er at jeg kanskje kan finne motivasjon til å fortsette selv når det kommer dager hvor jeg har mest lyst til å gi opp. Etter denne lille introduksjonen, tenkte jeg bare å dele noen gode oppskrifter som kanskje kan hjelpe deg på veg om du er inne i samme fase som meg! 

Thaimat! Pad Kra Pao, en smaksopplevelse!


Til to personer trenger du - 

1 pakke med ytrefilet av svin
4-5 hvitløksfed
Chilli etter ønske (jeg liker sterk mat, og brukte 5 chilli)
Soyasaus
Fond/buljong 
2 potter med fersk basilikum

Om du ikke spiser lavkarbo koker du ris til tilbehør, jeg brukte litt cherrytomater og litt avokado med lime for å få litt friskhet på tallerkenen :) 

Skjær opp hvitløk og chilli og sett til sides mens du skjærer opp kjøttet i små biter. Sett pannen på middels varme med litt olje, og start med å ha i hvitløk og chilli i ca 30 sekund for seg selv. Når det har startet å mykne litt, tilsetter du kjøttet. Siden du har relativt små biter med kjøtt, tar det ikke lang tid før de er ferdigstekt! Da tar du litt fond/buljong med vann, og smaker til med soyasaus. ( Pass på her, noen fonder er veldig salte, da er det ikke nødvendig med soyasaus) Ta pannen av platen når er fornøyd med kjøttet, og tilsett all basilikumen på toppen! Veldig viktig at det ikke er for varmt, du vil bare varme forsiktig opp urtene og frigjøre oljene, ikke frese de :) 

Fiks og ferdig thaimat på en halvtime! Lavkarbo, sunt, smakfullt og ikke minst er det kjekt med litt variasjon i kosten! 

 

#lavkarbo #sunnerelivsstil #Sunnmat #matfrabunnen 


 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

hits